דלישף

פסטה בהכנה ביתית

 

מצרכים לבצק:

2 1/2 כוסות קמח לבן רגיל (או יותר לפי צורך)

3 ביצים

1 כף שמן

1 כפית מלח

 

אופן הכנה:

ישנם שתי אפשרויות להכנת הפסטה, אפשרות אחת היא, במעבד מזון, אפשרות שניה היא בידיים, להלן שתי האפשרויות.

אפשרות ראשונה בידיים: לנפות את הקמח על משטח עבודה, עם האצבעות, לעשות גומה במרכז הקמח כך שתיווצר חומה מסביב של קמח ובאמצע בור, בקערה קטנה שוברים את הביצים מוסיפים את המלח והשמן ומערבבים יחד ושופכים לתוך הגומה של הקמח, (במרכז), בהדרגתיות לשים עם היד ותוך כדי מוסיפים קמח מתוך הערימה של הקמח, עד שמתקבל כדור בצק לא דביק, אם דביק מוסיפים עוד קמח.  לחלק את הבצק ל – 2 חלקים וללוש כל חלק כחמש דקות בידיים על משטח מקומח קלות עד שהבצק נהיה אלסטי, לחבר את שני הבצקים לבצק אחד, לעצב לכדור, להניח קערה הפוכה על הבצק ולהניח לבצק לשעה בטמפרטורת החדר.

אפשרות שניה, במעבד מזון, להכניס את הקמח (מנופה) והמלח תוך מעבד מזון עם להב פלדה, להוסיף את השמן וביצה אחת, להפעיל את המעבד בפולסים ל – 30 שניות, להוסיף עוד ביצה אחת ולהפעיל בפולסים, להוסיף את הביצה השלישית ולהמשיך לעבד בפולסים עד שמתקבל בצק בערך דקה שתיים. להוציא את הבצק למשטח עבודה ולעצב לכדור, לחלק את הבצק ל – 2 חלקים  וללוש כל חלק כחמש דקות בידיים על משטח מקומח קלות עד שהבצק נהיה אלסטי, לחבר את שני הבצקים לבצק אחד, לעצב לכדור, להניח קערה הפוכה על הבצק ולהניח לבצק לשעה בטמפרטורת החדר.

מחלקים את הבצק ל 3 או ארבע חלקים.

מקמחים משטח עבודה קלות ולרדד את הבצק דק (כמו עובי של גלויה), אפשר לרדד עם מערוך או למי שיש מכונת פסטה, מקמחים כל חלק של בצק ומעבירים אותו במכונת פסטה לפי הדרגות שבמכונה עד שהבצק נהיה דק דק.

להניח את הבצק המרודד על מתלה ליבוש פסטה, אם אין מתלה אפשר לארגן מוט מעץ ולתלות את הבצק כך יהיה יותר נוח לעבוד, לבחור איזה צורה של פסטה שרוצים, למשל ספגטי או פאטוצ'יני או רביולי. אם אין מכונה של פסטה אפשר גם לחתוך ביד, לוקחים בצק מרודד ומגלגלים אותו כמו רולדה, עם סכין, חותכים רצועות של פסטה בעובי הרצוי

Translate »