דלישף

בסטיל

קובה מתפוחי אדמה ממלולאים בבשר מטוגן
bas2

basמצרכים:

חצי קילו בשר טחון
כ – 7 תפוחי אדמה אדומים בינוניים/גדולים, (תפוחי אדמה אדום עדיף במקרה הזה כיוון שבטיגון הוא מוציא פחות נוזלים ובכך זה עוזר לכדורים לא להתפרק.
חופן כוסברה קצוץ (מי שמעדיף אפשר פטרוזיליה במקום)
בצל גדול קצוץ (1)
5 שיני שום כתושות
פטריות, (אופציה) למי שאוהב, אני לא שמתי, אצלי לא אוהבים

תבלינים:

(אפשר לתבלן לפי טעם אישי), אני במקרה הזה אוהבת את התבלינים הבאים: פלפל שחור ומלח לפי טעם אישי, מעט כמון, כרבע כפית כורכום, כ – 3/4 כפית קארי, מי שאוהב יותר יכול להוסיף יותר, מעט תבלין בהרט, מי שאוהב יכול להוסיף יותר, מעט פפריקה
כרבע כפית רסק עגבניות – לא חובה
פרורי לחם – או פירורי לחם רגילים. Panko Chipotle
פרורי לחם). Panko Chipotle צ'יפוטלה ממש משדרג את הטעם, (בסוף אתן מתכון ל – Panko
כ – 3 ביצים
קערה עם קמח
שומשום למי שאוהב

אופן ההכנה:

מתחילים עם התפוחי האדמה, שוטפים את תפוחי האדמה, מכניסים לסיר בינוני עם מים וכף מלח ומביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ללהבה בינונית ומבשלים את תפוחי האדמה עד שהם מתרככים, מבשלים אותם כשהם עם הקליפה, כשתפוחי האדמה מתרככים, להעביר למסננת ולסנן מהמים, להניח להם להתקרר. בינתיים מחממים מחבת ומטגנים בשמן, להבה בינונית, את הבצל הקצוץ עד הזהבה, מוסיפים את הבשר הטחון ומערבבים, לפורר את הבשר שלא יהיו גושים, להוסיף שום כתוש, רבע כפית רסק עגבניות ואם רוצים מוסיפים פטריות, לטגן את כל המרכיבים יחדיו כמה דקות, לקראת הסוף מוסיפים את התבלינים מערבבים ומטגנים יחד עוד כמה דקות נוספות. (לא לייבש את הבשר). לסנן ולצנן בינתיים מקלפים את תפוחי האדמה ולמעוך אותם לפירה לתבלן במלח ופלפל שחור ולערבב. מכינים קערה עם קמח, קערה עם ביצים (טרופות) וקערה עם הפירורי לחם -. בידיים רטובות מעט, יוצרים כדורים מהפירה, ממלאים אותו בבשר, (כמו קובה) סוגרים לכדור יפה וטובלים אותו בקמח, כך עושים עם כל הכדורים מסדרים בצלחת גדולה או מגש כך שכל הכדורים עטופים בקמח, מחממים שמן עמוק לא יותר מדי חם, שהשמן לא יהיה רותח, לטבול כל כדור בביצה ואחר כך בפירורי הלחם ולטגן עד הזהבה. אם אין לכם את פירורי הלחם הספציפים האלה, אפשר להוסיף לפירורי לחם שיש לכם מהתבלינים הבאים: פפריקה חריפה/מתוקה, צ'ילי, הלופיניו מעושן ויבש, אבקת שום, פטרוזיליה יבשה. לתערובת הפירורים אפשר להוסיף שומשום.

Translate »