דלישף

טארט אגסים במילוי קרם שקדים

 

peartart5

מצרכים לקרם שקדים: (מתחילים עם הקרם)

75 גרם סוכר (רבע כוס + כף)

65 גרם קמח שקדים (1/2 כוס)

2 כפיות קמח רגיל

55 גרם חמאה ללא מלח רכה (4 כפות)

מעט תמצית שקדים (רבע כפית)

1 חלמון מביצה גדולה (צהוב)

1/4 כפית מלח

גרידת קליפת לימון

אופן הכנת הקרם:

להכניס את כל מרכיבי הקרם לקערה בינונית ובעזרת המקסר לערבל על מהירות בינונית כשלוש דקות לתערובת בהירה ואוורירית (אפשר גם בעזרת מקצפה ידנית), לכסות בניילון ולהכניס למקרר לשלוש שעות.

מצרכים להכנת אגסים ביין: 

3 כוסות יין אדום יבש

2 כוכבי אניס

1/2 כוס סוכר (100 גרם)

אגסים מהזן הקטן, חצויים, מקולפים, נקיים מזרעים (כחמש חצאים – כמה שנכנס בתבנית)

אופן הכנת אגסים ביין:

בסיר להביא לרתיחה את היין, כוכבי אניס והסוכר, להרתיח על אש גבוהה כ – 5 דקות, להנמיך ולהוסיף את חצאי האגסים, לכסות ולבשל על נמוך כ – 20 דקות עד שהאגסים מקבלים גוון אדום ומתרככים מעט, להוציא את האגסים ולצנן.

מצרכים לבצק:

120 גרם קמח לאפיית עוגות- 1 כוס

1/2 כפית אבקת אפייה

1 ביצה גדולה

1/4 כפית מלח

110 גרם חמאה רכה ללא מלח (8 כפות)

100 גרם סוכר (1/2 כוס)

1/2 כוס שקדים לבנים גרוסים דק

אופן הכנת הבצק:

לנפות את הקמח ואבקת האפייה לקערה קטנה, בקערה בינונית להקציף את החמאה והסוכר על מהירות בינונית לתערובת תפוחה ובהירה כ – 2 דקות, להוסיף את הביצה ולהמשיך להקציף, להוסיף את תערובת הקמח, השקדים והמלח ולהקציף עד לאיחוד כל המרכיבים, הבצק יהיה דביק.

peartart6

להניח את הבצק על נייר אפייה, מעל הבצק להניח עוד נייר אפייה ולרדד בעזרת מערוך למלבן או תבנית טארט עגולה, לרדד לגודל התבנית וכך שגם יספיק הבצק לכסות את הדפנות של התבנית, להניח על תבנית ולהקפיא את הבצק ל – 15 דקות להתייצבות.

peartart8peartart7

לחמם תנור ל – 180 מעלות צלזיוס (350 פרהנייט)

להוציא את הבצק מהמקפיא ולהסיר בעדינות שכבה עליונה של הנייר אפייה ולהפוך ולהניח את הבצק על התבנית כך שהנייר יהיה כלפי מעלה, להסיר בעדינות את הנייר ולסדר את הבצק בתבנית, אם מתפרק לא נורא הבצק לאט לאט נהיה גמיש ורך שוב ואפשר לרפד בבצק ולהדק בתחתית ובדפנות, להניח מעל הבצק נייר אפייה, ולהניח גרגירי חומוס או משהו כבד על הבצק ולאפות כ – 15 דקות, להוציא מהתנור, להנמיך את חום התנור ל – 160 מעלות צלזיוס (325 פרהנייט), לצנן מעט את הטארט שיצא מהתנור, להוציא את הקרם שקדים מהמקרר ולמרוח את הקרם מעל הבצק, אם הקרם קשה מדי אפשר להוציא עם כפית ולהניח על הבצק כך שיכסה פחות או יותר את התחתית, (הקרם לא צריך להיות גבוהה), ומעל הקרם לסדר את האגסים ולאפות עוד כ – 45 דקות, אם הדפנות מתחילות להזהיב מוקדם יותר אפשר לכסות את הצדדים בנייר כסף שלא ישרפו.

לקישוט: שקדים לבנים חצויים קלויים ואבקת סוכר

peartart4peartart1

 

 

Translate »