דלישף

קינוח צרפתי Plaisir Sucre

הקדמה, לקינוח הזה יש כמה וכמה גירסאות שונות, בעיקרון זה בסיס, מוס כהה, שוקולד עוד שכבת מוס בהירה עליו שוקולד יש כאלה שעושים את הבסיס עם שביבי אגוזים, קרם נוגט, (אם תרצו אתן לכם מתכון) אני עשיתי בראווניז צרפתי, בקיצור, אני שידרגתי ועשיתי עם קרם פטיסייר (כי אני אוהבת) קרם פטיסייר ווניל ופטיסייר שוקולד.

אפשר לחסוך עבודה ולעשות שני סוגים של מוסים או יותר פשוט אינסטנט פודינג ווניל ו אינסטנט פודינג שוקולד (הכי פשוט וגם טעים).
(כפי שאני הכנתי בתמונה).tut2

החומרים לבסיס בראוניז:

1 כוס 200 גרם סוכר
100 גרם חמאה
1/4 כוס מים רותחים (60 מ"ל)
200 גרם מטבעות שוקולד בלגי או איזה שאוהבים
4 ביצים
1/2 כוס סוכר 100 גרם
1 כוס קמח לבן 140 גרם מעורבב עם 1/2 כפית אבקת סודה לשתיה.

אופן הכנת הבסיס:

מבשלים כוס סוכר עם החמאה, המים והשוקולד ובוחשים לתערובת אחידה, מסירים מהאש ולצנן לגמרי בערך חצי שעה. מקציפים את הביצים בשלמותן עם חצי כוס סוכר כחמש דקות, מנמיכים את מהירות ההקצפה ומוסיפים לסרוגין את תערובת השוקולד ואת הקמח שעורבב עם הסודה לשתיה, מרפדים תבנית בנייר אפייה, מחממים תנור 180 מעלות שופכים התערובת לתבנית ואופים 30 דקות, לצנן
חומרים לשכבות שוקולד:
200 גרם מטבעות או שבבי שוקולד מריר (מי שלא אוהב מריר אפשר חלב)
2 שקפים A4 ( לי לא היה אפשר להסתדר בלי)

אופן הכנה:

ממיסים את השוקולד שיהיה נוזלי, לשפוך על השקפים (אני שפכתי לתבנית עם נייר אפייה) ליישר לשכבה דקה (לא יותר מדי) ושכבה אחידה, לדפוק את המגש על השיש להוצאת בועות ולהכניס למקרר להתקשות.
מכינים קרם פטיסייר:
החומרים לקרם הפטיסייר:
500 מ"ל חלב
1/2 כוס + 1 כף סוכר (125 גרם)
4 חלמונים (אפשר להקפיא את החלבונים ולהשתמש כשצריך)
1/4 כוס קורנפלור 40 גרם
1/2 מקל וניל חצוי או כפית תמצית וניל
125 מ"ל שמנת מתוקה
50 גרם שוקולד מריר
25 גרם שוקולד חלב
מעט ג'לטין 1-2 גרם
6-12 מ"ל מים קרים מהמקרר הג'לטין הוא לקרם השוקולד. ישמש אותנו לקרם השוקולד.

אופן הכנת קרם פטיסייר וניל ושוקולד:

משרים ג'לטין עם המים הקרים במקרר לחצי שעה.
להמיס את הקורנפלור בקערה עם מעט מהחלב הקר (כ 100 מ"ל) בעזרת מטרפה, להוסיף את החלמונים (צהוב) אם משתמשים בתמצית וניל אז להוסיף גם את התמצית וניל, מערבבים היטב. בסיר מרתיחים את יתר החלב עם הסוכר ומקל הוניל החצוי לערבב מדי פעם, כשהחלב רותח שופכים חצי מהכמות לתערובת החלמונים והקורנפלור תוך עירבוב (פעולה זו נקראת השוואת טמפרטורה) לשפוך התערובת לסיר עם החלב ולהחזיר לגז, לערבב כל הזמן כאשר נוצרות בועות והקרם מתחיל להסמיך מסירים מהאש, להעביר לכלי ולצנן לגמרי. לחלק לשני קערות כמות שווה. להקציף את השמנת המתוקה לקחת מחצית מהכמות ולשלב אותה לאחת הקערות לערבב היטב בתנועות קיפול. זה קרם הוניל.
להוציא את הג'לטין מהמקרר ולחמם במקרוגל בפולסים של 5 שניות עד שנמס. לצנן מעט.
על מנת שנקבל מהקערה השניה קרם שוקולד, להמיס את שני סוגי השוקולד בנפרד ולאחד בינהם, לשפוך את השוקולד לקערה השניה עם הקרם ואת הג'לטין להוסיף את יתרת הקצפת ולערבב בתנועות קיפול זה קרם השוקולד.

הרכבת הקינוח:

לקחת את העוגה ולקרוץ ממנה ריבועים או עיגולים אני עשיתי ריבועים, להוציא את השוקולד מהמקרר ולקרוץ גם ממנו ריבועים באותה גודל של ריבועי העוגה בזהירות לא לשבור את השוקולד.
להכניס את הקרמים לשקיות זילוף עם פיה חלקה.
מניחים על צלחת הגשה ריבוע עוגה מזלפים 9 כדורים מקרם הוניל מעל הקרם מניחים ריבוע שוקולד מעל מזלפים קרם כהה 9 כדורים ומניחים מעל ריבוע שוקולד ומקשטים מעל בתותים או אך שרוצים.

Translate »