דלישף

מאפה במילוי שוקולד ורוטב וניל

 

מצרכים לרוטב וניל: 

6 חלמונים sweetbuns

מקל וניל

2 כוסות חלב

125 גרם סוכר (חצי כוס + 2 כפות)

אופן הכנת רוטב וניל:

להכניס את החלב לסיר קטן, לחצות את מקל הוניל ל – 2 להוציא בעזרת סכין את גרעיני הוניל ולהכניס לתוך החלב עם המקל, לבשל על אש בינונית כמה דקות עד שהחלב כמעט רותח ומכבים את הגז, להניח כך על הגז כעשר דקות (גז מכובה).

בקערה נפרדת מקציפים את החלמונים עם הסוכר כ – 4-5 דקות לתערובת תפוחה ואוורירית, לשפוך את התערובת לתוך הסיר עם החלב ולערבב, להדליק את הגז חום בינוני -נמוך, לערבב בעזרת כף עץ, להשגיח ולערבב כל הזמן כמה דקות עד שהרוטב מסמיך, (הטמפרטורה תהיה, 85 מעלות צלסיוז או 185 פרהנייט) להסיר מהאש ולהוציא את מקל הוניל, לסנן את הרוטב לתוך קערה נקייה להניח את הקערה מעל קערת מים קרים ולהניח לרוטב להתקרר תוך עירבוב, לכסות בניילון נצמד ולשמור במקרר.

הכנת הבצק: sweetbuns3

מכינים בצק מקדים: 

מצרכים: 

3/4 כוס קמח מנופה

3 ושלושת רבעי כפיות שמרים יבשים

1/4 כוס חלב פושר

אופן הכנה: בקערת מקסר עם וו לישה, להמיס שמרים עם החלב בעזרת כף סיליקון או מקצפה ידנית, להוסיף את הקמח וללוש כ – 10 בעזרת וו הלישה על מהירות נמוכה, אם הבצק יבש מדי להוסיף מעט חלב במידת הצורך, (אפשר גם ללוש ביד). לכסות את הבצק בניילון ולהניח לו לתפוח בטמפרטורת החדר כשלושים דקות.

להוסיף לבצק שתפח את המצרכים הבאים:

7 כפות סוכר

2 חלמונים

1 וחצי כפיות שטוחות מלח

4 ביצים

200 גרם חמאה בטמפרטורת החדר (3/4 כוס + 2 כפות)

3 כוסות קמח מנופה (400 גרם)

ללוש בוו לישה כ – 10 דקות את כל המצרכים יחד על מהירות נמוכה, להגביר את המהירות וללוש עוד כחמש דקות, הבצק יהיה אלסטי ורך למגע. לכסות ולהניח בטמפרטורת החדר להתפחה של שעה, להוריד את הבצק על משטח מקומח ולהוריד אוויר בעזרת לחיצת אגרוף במרכז הבצק, לקפל את הקצוות לפנים כמו מעטפה, ולהעביר לקונטיינר  מפלסטיק משומן קלות, לכסות עם המכסה ולאחסן במקרר ל – 12 שעות.

ביום השני: 

+ שוקולד נוטלה למילוי או כל ריבה שאוהבים

להוציא את הבצק מהמקרר, לחלק את הבצק ל – 3 חלקים בערך כל חלק 320 גרם ולחלק כל חלק בערך ל – 8-10 כדורים שווים (בערך 27 כדורים) תלוי בגודל. לעצב כל חלק לכדור ולהניח את הכדורים על משטח (מגבת) מקומח קלות או תבנית מקומחת קלות, לכסות במגבת להניח להם ל  – 10 דקות.

לקמח מעט את הכדורים ולרדד אותם מעט על משטח מקומח קלות בעזרת מערוך, (כמו פיתה קטנה), למלא בכפית שוקולד נוטלה, או איזה ריבה שאוהבים, ולסגור ולעצב חזרה לכדור (כמו קובה), להניח את הכדורים על תבנית משומנת אחד ליד השני (לא צריך שיהיה מרווח גדול בן הכדורים, הם התחברו בזמן ההתפחה וכך זה צריך להיות), לכסות בניילון ולהניח להם לתפוח עד הכפלת הנפח (בערך שעה).

לחמם תנור לחום 190 מעלות צלזיוס _375 פרהנייט), לאפות בערך 20 דקות עד לקבלת גוון זהוב.

להניח להתקרר ולפדר באבקת סוכר.

הגשה: להניח בצלחת מהרוטב וניל במרכז (כמו חומוס), מעל את המאפה ואפשר לקשט בפירות יער.sweetbuns2

11 thoughts on “מאפה במילוי שוקולד ורוטב וניל

  1. אפרת

    רחלי מה יהיה על הדיאטה??? הכל מדי מגרה!!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יופי של מתכונים הנאה לעין ולחך

  3. יורם אמר

    נראה מיוחד מאד בטוח אנסה אותו
    תודה על השיתוף

    1. דלישף Post author

      תודה רבה אסתר גבאי, שווה לנסות..עדכני אותי בה מידה וניסית, אשמח לשמוע.

Translate »