דלישף

בקלאווה

מצרכים:
חבילת דפי פילו מופשרת במקרר
מלית:
3 כוסות אגוזים קלויים
1 כוס מתערובת פיסטוקים, שקדים, בוטנים קלויים (אפשר 4 כוסות עם איזה תערובת שאוהבים)
1 כוס סוכר
כף וחצי שניים כפות קינמון
bak
סירופ:
1 וחצי כוסות סוכר
1 וחצי כוסות מים
חצי כפית תמצית פריחת הדרים (מי זהר)
כפית מיץ לימון מלימון טרי
תוספות: שומשום
שמן או חמאה, הטורקי השתמש בשמן וגם אני.
אופן הכנה:
מחממים תנור ל 190 מעלות.
מרפדים תבנית בנייר אפייה

המלית:

טוחנים את האגוזים, השקדים, הפיסטוקים או כל מה שהחלטתם לשים לבלנדר וטוחנים (לא יותר מדי דק) מכניסים לקערה, מוסיפים את הסוכר והקינמון ומערבבים.
לוקחים 4 דפי פילו ומניחים בתבנית אחד על השני, לוקחים עוד דף פילו (זאת השיטה של הטורקי) ומקמטים אותו לאורך כך שמתקבלת מעין רצועה מקומטת מהדף (כמו גליל) מניחים על דפי הפילו, וכך עושים עם עוד כמה דפים עד שהשכבה העליונה מכוסה (הרעיון הוא, שלא צריך לפתוח דף אחד על השני, ובדר"כ נקרע) לאחר מכן מפזרים בשכבה שווה את תערובת האגוזים על דפי הפילו, מניחים עוד 2 דפי פילו מעל שכבת האגוזים דף פתוח אחד על השני, שוב לוקחים דף פילו ומקמטים לרצועה אחת (כמו גליל) מניחים על דפי הפילו, וכך עם עוד כמה עלי פילו עד שמכסים את כל השכבה העליונה, מניחים עוד שתים שלוש דפים פתוחים אחד על השני.
שופכים שמן מעל בנדיבות, בערך כוס תלוי בגודל התבנית, אני עשיתי בתבנית גדולה. מעל מפזרים שומשום (לא חובה), חותכים עם סכין קטנה וחדה למעוינים או ריבועים או אך שרוצים ואופים כ 15-20 דקות עד שמקבל גוון זהוב.

בינתיים מכינים סירופ סוכר:

מרתחים בסיר קטן מים וסוכר, מכבים את האש ומוסיפים את תמצית הזהר והלימון מערבבים, כשהבקלאווה יוצאת מהתנור, עם מצקת יוצקים את הסירופ מעל הבקלאווה.
אפשר לזלף מעל דבש מומס למי שאוהב.
אפשר גם לקשט בפיסטוקים טחונים.

Translate »