דלישף

גבינה מתובלת חריפה

 

על מנת להכין את הגבינה צריך להצטייד בבד חיתול, או מגבת דקה, או סדין (ניתן להשיג בד חיתול בחנויות, במיוחד להכנת גבינות ולעוד שימושים).

homemadecheese13

מצרכים לגבינה:

2 כוסות שמנת מתוקה

1 כוס half and half (אני גרה באמריקה) זה שילוב של שמנת וחלב, אם אין אז מחליפים בחצי כוס שמנת מתוקה וחצי כוס חלב.

2 כוסות חלב

3 כפות חומץ תפוחים או חומץ יין לבן

כחצי כפית מלח.

spicycheese

מצרכים לתוספות כפי שאני עשיתי: (אפשר לשים תוספות לפי טעם אישי).

פלפלים חריפים בכל הגוונים (חריפות לפי טעם אישי)

עגבניה חתוכה לקוביות קטנות

כף רסק עגבניות

בצל ירוק קצוץ

זיתים שחורים ללא גרינים קצוצים אפשר גם ירוקים

שום

מלח לפי טעםspicycheese1

אופן הכנת הגבינה: 

לצורך הענין נכין מראש מסננת ומתחת למסננת קערה, את המסננת נרפד בבד חיתול, (אם הבד חיתול דק מדי לקפל אותו לכמה קיפולים), להניח בצד.

על אש גבוהה בסיר כבד או סיר איכותי, נחטה את הסיר היטב (עיקור), למלא מים בסיר להביא לרתיחה, לתת לרתוח כחמש דקות ולשפוך את המים, לנגב את הסיר. (פעולה זו עדיפה למניעת חיידקים, לא חובה!).

על אש גבוהה, בסיר לחמם את החלב והשמנות ולהביא לרתיחה לערבב מדי פעם שחלב לא ישרף בתחתית, להנמיך ולהוסיף חומץ, לערבב בעדינות, עד שמתחיל להיות מעט גבשושים של גבינה, (יתכן ואולי תצטרכו להוסיף עוד מעט חומץ, למקרה שלא נהיה גושים), להניח לחמש דקות, לשפוך לתוך מסננת שהכנו קודם, לעטוף עם הבד מעל ולרפד עם החיתול, להניח ל – 15 דקות לסינון הנוזלים.

בינתיים אפשר להכין את התוספות לגבינה, במעבד מזון , להכניס את כל התוספות שרוצים ולעבד למחית, להוסיף לגבינה (עם התיתול, לא להוציא עדיין את התיתול), ולערבב, לטעום טעמים לתקן לפי טעם אישי, שוב לעטוף את ולרפד מעל בתיתול, להניח משהו כבד מעל התיתול ולהניח ל – 30 דקות להתקרר כך.

לקחת בד חיתול נקי, לרפד קערה קטנה המספיקה לכמות של הגבינה, להעביר את הגבינה לחיתול הנקי, לרפד ולעטוף עם החיתול, להניח משהו כבד מעל, ולהכניס למקרר לכמה שעות או כל הלילה, להעביר לכלי נקי.

spicycheese2

 

 

Translate »