דלישף

לחם לבן לסנדוויצ'ים

מצרכים:
כ – 3 כוסות קמח לבן מנופה
1 כף שמרים יבשיםsir
½ כוס חלב
¾ כוס מים פושרים
1 וחצי כפות סוכר
1 כף מלח
1 כף מרגרינה, או חמאה או שמן

+אם אין תבנית מיוחדת לאפיית לחם, אפשר להשתמש בתבנית אינגליש קייק, התבנית שאני משתמשת בה היא תבנית עם מכסה, שזה שומר על צורה אחידה של הלחם, תבנית מיוחדת לאפיית ככר לחם. תבנית אינגלייש קייק גם תעשה את העבודה.

אופן ההכנה:le1

בקערת מקסר עם וו לישה מערבבים שמרים ומים עד שהשמרים נמסים, להוסיף את הסוכר, מלח, שמן וחלב ולערבל על מהירות איטית, להוסיף 2 כוסות מהקמח וללוש במהירות קצת יותר גבוה עד שכל הקמח נבלע בבצק (הבצק יהיה מעט דביק) להמשיך ללוש ולהוסיף בהדרגה עוד קמח, (כף כל פעם) להמשיך ללוש כמה דקות תוך כדי לישה מוסיפים קמח במידת הצורך, לשים בערך 8 דקות עד שהבצק נעים ורך ולא דביק, ליצור כדור בעזרת הידיים מהבצק ולהכניס לקערה משומנת, לשמן את הבצק מכל הכיוונים (אפשר עם ספריי שמן), לכסות את הקערה ולהתפיח כשעה, לאחר שהבצק תפח, מוציאים אוויר בלחיצת אגרוף, לקמח מle3עט את הקערה וללוש את הבצק כ – 3 דקות.
על משטח משומן מניחים את הבצק ומרדדים בעזרת מערוך או בעזרת הידיים את הבצק למרובע (לא דק), ומגלגלים בצורה מהודקת לרולדה, להדק קצוות ולגלגל מעט, לעצב בערך בגודל של התבנית אינגליש קייק, לשמן את התבנית ולהכניס את הבצק לתבנית, לכסות בניילון נצמד משומן ולהתפיח כשעה, (אם משתמשים בתבנית עם המכסה להשתדל שלא יתפח מעל התבנית). לאחר ההתפחה, מוציאים את הניילון, אלה שמשתמשים בתבנית עם המכסה, שמים את המכסה בעדינות בתבנית, אלה שלא משתמשים בתבנית, לאחר ההתפחה בתבנית, מחממים תנור ל – 180 מעלות ואופים בערך 45 דקות עד שמקבל גוון זהוב, מי שהשתמש בתבנית עם המכסה, לאחר ששמתם את המכסה להניח לתבנית 10-15 דקות, בינתיים מחממים תנור ל – 180 מעלות ואופים 25 דקות, לאחר 25 דקות מוציאים בזהירות את התבנית ומסירים את המכסה, מחזירים לתנור לאפייה של עוד 20 דקות עד שהלחם מקבל גוון זהוב.
כשהלחם מוכן ויוצא מהתנור, להפוך בזהירות על רשת לצינון להוציא את התבנית, ולהניח ללחם להתקרר על רשת. רצוי מאוד לא לחתוך את הלחם כשהוא חם.

3 thoughts on “לחם לבן לסנדוויצ'ים

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שלום. אני רוצה להכין אותו שיהיה ברכתו מזונות האם אני יכולה להחליף את כמות המים בחלב כך של כל הנוזלים יהיו על בסיס חלב ? או שזה יהרוס את המתכון ?

  2. אנדריאה

    אם הכריכים עם פסטרמה ….ומה ניתן להחליף את החלב?.
    ביותר מים אולי, אותה כמות של חלב =למים.

    1. דלישף Post author

      שלום אנדריאה, החליפי את חצי כוס החלב בחצי כוס מים פושרים לפרווה.

Translate »