דלישף

ממרח נוטלה מעולה! כשר פרווה

 

 

Nuttela2

מצרכים:

2 כוסות אגוזי לוז, קלופים, קלויים וללא מלח (230 גרם)

1/3 כוס אבקת קקאו איכותית (40 גרם או 4 -5 כפות)

1 כוס אבקת סוכר (140 גרם)

1 כפית תמצית וניל

2 כפות שמן אגוזי לוז מומלץ מאוד! מוסיף טעם וארומה, אם אין, אפשר גם שמן רגיל, (לא שמן זית)

קמצוץ מלחNuttela1


אופן ההכנה:

על מנת לחסוך עבודה, אפשר לקנות אגוזים קלויים וקלופים ללא מלח.

אם החלטתם לקלות בבית, ראשית, עלינו להסיר את הקליפה, (זאת עבודה לא פשוטה) אבלל מצאתי טיפ אך לקלף את הקליפה בקלות (עובד גם עם שקדים).

לבשל את האגוזים עם הקליפה בסיר עם מים רותחים ו – 2 כפות סודה לשתיה, לבשל כשלוש דקות, לשפוך למסננת אלומניום, לשטוף במים קרים ולשפשף עם האצבעות בזרם המים, לייבש על מגבת.

לחמם תנור לחום בינוני 180 מעלות, לרפד תבנית בנייר אפייה, להניח את אגוזי הלוז על נייר האפייה בתבנית, לקלות את האגוזים ומדי פעם לערבב שלא ישרפו! בערך 10-12 דקות, להוציא מהתנור ולהניח בצד לאגוזים להתקרר.

מתחילים בהכנת הנוטלה: 

במעבד מזון עם להב פלדה, להכניס את אגוזי הלוז, לטחון את האגוזים למחית חלקה מאוד, בערך 4-5 דקות, (חשוב שהמרקם יהיה נוזלי ולכן להמתין בסבלנות עד לקבלת מרקם של חמאת בוטנים נוזלית).

לאחר שקיבלנו את המרקם הרצוי, להוסיף את אבקת הקקאו ואבקת הסוכר, להמשיך לעבד יחד כ – 2-3 דקות, בשלב הזה מתקבל גוש של שוקולד לא להבהל, לפתוח את המכסה ועם מרית לוודא שכל החומרים מתאחדים ולא נשאר אבקת סוכר או קקאו בדפנות, להוסיף כפית תמצית וניל, ואת שמן אגוזי הלוז או שמן רגיל (2 כפות) וקמצוץ מלח ולהמשיך לעבד כמה דקות טובות (לי לקח בערך 9 דקות), כל אחד ומעבד המזון שלו, לכן לא להתייאש ולהמשיך לעבד עד שמתקבל המרקם הרצוי של ממרח שוקולד נוטלה, (אם המעבד התעייף, אפשר לתת לו לנוח כמה דקות ולהמשיך לעבד), בכמה דקות הראשונות נראה שלא ממש מתקבל המרקם השוקולדי, לכן חשוב להמשיך לעבד ולעבד עד שמתקבל המרקם הרצוי, מרקם של ממרח מעט נוזלי.

להעביר את הנוטלה לכלי אחסון אטום, נשמר כחודש בכלי איחסון, רצוי לערבב לפני השימוש ולא להכניס פירורי לחם בפנים.

השוקולד פרווה.

Nuttela3

 

 

3 thoughts on “ממרח נוטלה מעולה! כשר פרווה

  1. לזרוביץ כרמלית

    רעיון מדהים למילוי /ציפוי עוגות ורולדות פרווה. בטוח שגם טעים מאד כי אגוזי הלוז מדהימים ובעלי ארומה מיוחדת.

Translate »