דלישף

קונוסים ממולאים בקרם שוקולד

[huge_it_slider id="13"]

 

מצרכים לבצק שמרים: (מתאים ל – 6 קונוסים גדולים)

150 גרם קמח לבן מנופה
1 כף סוכר
½ כפית מלח
½ כף אבקת חלב
1 כפית שמרים יבשים
70 מ"ל מים פושרים
1 ביצה טרופה עם 1 כף מים
15 גרם חמאה קרה חתוכה

לקרם השוקולד:

2 חלמונים
2 וחצי כפות סוכר
1 כף קמח לבן (רצוי קמח לאפיית עוגה)
1 ושליש כף קורנפלור
1 כף אבקת קקאו
200 מ"ל חלב
10 גרם מלח
30 גרם שוקולד חתוך לקוביות
20 גרם חמאה קרה
לציפוי: ביצה טרופה עם כף מים
6 קונוסים (ראה טיפ אם אין לכם קונוסים לאפייה)

אופן הכנת הבצק:

בקערה לערבב את השמרים עם המים הפושרים, להניח ל – 5 דקות, בקערה נפרדת לנפות את הקמח, סוכר, מלח, אבקת חלב ולערבב , להוסיף את תערובת השמרים לתערובת הקמח, להוסיף את הביצה בהדרגה תוך ערבוב (עם לקקן/ספצ'ולה), לערבב עד שהמים נספגים ולהכניס את הבצק לתוך מעבד מזון, להב פלסטיק, לעבד כ – 30 שניות עד שהבצק נהיה כדור בצק, אם הבצק דביק מדי להוסיף מעט קמח במידת הצורך, או אם רטוב מדי מוסיפים מעט מים, לקמח את הידיים ולשטח את הבצק, לקפל לתוך הבצק את חתיכות החמאה, ולעבד כ – 15 שניות, לאחד חתיכות קטנות אם יש ולעבד לעוד 15 דקות, הבצק צריך להיות רך וגמיש, מעט דביק, לעצב לכדור, להכניס לקערה, לכסות ולהניח לתפיחה של שעה, עד שהבצק מכפיל את נפחו.

הכנת קרם השוקולד:

בקערה קטנה, לנפות את הקמח, הקורנפלור והקקאו להניח בצד, לערבב עם מטרפה ידנית, את החלמונים והסוכר בתוך קערת זכוכית, לחמם את החלב בתוך סיר קטן עד כמעט רתיחה, להוסיף מעט חלב לתוך תערובת החלמונים תוך ערבוב מתמיד, להוסיף את תערובת הקורנפלור והקקאו לתוך תערובת החלמונים, לערבב היטב, להוסיף את שאר החלב תוך ערבוב מתמיד ובהדרגה, לסנן את תערובת החלב לתוך סיר, להחזיר את הסיר לגז על אש בינונית, לערבב עם המטרפה כדקה עד שמסמיך, עירבוב מתמיד על מנת שלא יהיו גושים, להסיר מהאש ולהוסיף את החמאה והשוקולד ולערבב היטב לאיחוד, להעביר לתוך קערה נקייה את הקרם, לכסות עם ניילון נצמד ולהעמיד את הקערה על קערה עם מי קרח לצינון הקרם, לאחסן במקרר. לפני שימוש לערבב קלות ולהעביר לשקית זילוף.

לאחר שהבצק תפח, לקמח את האצבע ולעשות חור במרכז הבצק ולהוציא את האצבע, אם החור נעלם מהר זה סימן שהבצק זקוק לעוד התפחה, אם החור לא נעלם מהר, הבצק מוכן. (ראה תמונה)

להעביר את הבצק למשטח מקומח ולשטח עם הידיים להוצאת אוויר, לחלק את הבצק לשישה חלקים שווים, לעצב כל חלק לכדור יפה, להניח את הכדורים על משטח מקומח מכוסה עם מגבת מעט לחה להתפחה של 15 דקות.

לשמן עם חמאה את הקונוסים, לשטח מעט כל כדור עם הידיים ולגלגל כל כדור כמו רולדה קטנה, להדק היטב שלא יהיו בועות, לגלגל עם הידיים לרצועת נחש וללפף על הקונוס מהשפיץ של הקונוס בסיבובים, להדק קצוות, להניח את הקונוסים על תבנית מרופדת בנייר אפייה, לכסות עם ניילון לא נצמד ולהתפיח שוב כ – 20 דקות חצי שעה, למרוח בביצה טרופה, לחמם תנור לחום 200 מעלות (390 פרהנייט)  לאפות כ – 10 דקות עד שמזהיב, לאחר האפייה להעביר את הקונוסים לרשת צינון לצנן 2-3 דקות ולהוציא את הקונוסים מהבצק ולצנן עוד כמה דקות.

מעבירים את קרם השוקולד (לערבב מעט) לתוך זקית זילוף ולמלא את הקונוסים, לפדר באבקת סוכר.

אפשר למלא את הקונוסים במה שרוצים, הבצק מתאים למתוק או מלוח למשל מילוי גבינות, או מילוי בשר, או כל מה שאוהבים. (לקרם פטיסייר, ראו מתכון עוגת נפוליאון).

אין לכם קונוסים? אפשר לעשות מגביעי גלידה, ראו תמונה, עוטפים את גביעי הגלידה בנייר אלומיניום, משמנים עם חמאה או ספריי שמן.

Translate »