דלישף

לחמא בעאג'ין

מצרכים:

למילוי:lahme2

חצי קילו בשר טחון, אפשר לשלב עם בשר כבש

1 בצל גדול קצוץ

3-4 שיני שום כתושות

חופן פטרוזיליה קצוצה

1 פלפל חריף קצוץ (לא חובה)

2 עגבניות קלופות וחתוכות לריבועים

צנוברים

כפית רסק עגבניות

פפריקה מתוקה/וחריפה לפי טעם (בערך חצי כפית)

פלפל שחור לפי טעם

מעט כמון

מלח לפי טעם אישי

מצרכים לבצק:

חצי קילו קמח לבן רגיל

כף שמרים יבשים

כפית מלח

1 וחצי כפות סוכר

רבע כוס שמן

11/2 כוסות מים פושרים

 

אופן הכנת הבצק:

לנפות את הקמח לתוך קערת מקסר עם וו לישה, להוסיף את השמרים והמלח ולערבב, להוסיף את הסוכר, שמן ולהתחיל להוסיף מים בהדרגה, ללוש כמה דקות במידת הצורך מוסיפים קמח או מים לקבלת בצק רך גמיש ונעים לא דביק, זמן לישה בערך 7 דקות. לעצב את הבצק לכדור גדול, לשמן מעט קערה ולהניח את הבצק להתפחה כשעה. בינתיים מכינים את המילוי.

אופן הכנת המילוי:lahme1

במחבת גדולה מחממים כ – 4 כפות שמן רגיל או שמן זית, להוסיף את הבצל הקצוץ ולטגן עד כמעט הזהבה, להוסיף את הפלפל החריף הקצוץ והצנוברים, להמשיך לטגן ולהוסיף את הבשר הטחון, לטגן יחד ולפורר את הבשר עם המזלג שלא יהיו גושים, להוסיף רסק עגבניות, תבלינים, פפריקה, מלח, פלפל שחור, כמון, או כל תבלין שאוהבים, להוסיף את העגבניות החתוכות ולערבב ולטגן את הכל יחדיו עוד כמה דקות ולהוסיף פטרוזיליה קצוצה  לערבב עוד דקה, להוציא את הבשר לתוך מסננת לסינון השמן – (לא חובה) ולצנן

לאחר ההתפחה, מוציאים אוויר בלחיצת אגרוף עדינה ומחלקים את הבצק לכדורים בגודל הרצוי של הלחמא בעאג'ין שתרצו, לרדד כל כדור לפיתה עגולה ולהניח בתבנית מרופדת בנייר אפייה, לכסות במגבת ולהניח לבצק לרבע שעה, להוסיף מעל הבצק את הבשר הטחון, (ראו טיפ), לחמם תנור 210 מעלות ולאפות כ – רבע שעה.

טיפ: על מנת שהבשר לא ישחיר מלמעלה ויהיה יבש, רצוי להכניס לתנור את הפיתות לפני המילוי לכמה דקות ואז להוציא את התבנית ולהוסיף את המילוי מעל הפיתות ולהמשיך לאפות.

מתכון נוסף לבצק ללא סוכר:

חצי קילו קמח

כף שמרים יבשים

כפית מלח

3-4 כפות שמן זית

בין כוס לכוס וחצי מים

ההוראות אותן הוראות, ראו למעלה אופן הכנה.

Translate »