דלישף

סופגניות איטלקיות Bombolini

מתכון לסופגניות מיני איטלקיות בומבוליני

מצרכים ל – 18 סופגניות מיני:

מצרכים לבצק:

1 1/2  עד 1 3/4  כוסות קמח

2 כפיות שמרים יבשים

2/3 כוס חלב

1 וחצי כפות סוכר

3 כפות פתיתי תפוחי אדמה (אינסטנט להכנת פירה)

רבע כפית מלח

3 כפות חמאה רכה

שמן לטיגון עמוק

אבקת סוכר ואבקת קקאו לפדר על הסופגניות

שוקולד נוטלה למילוי הסופגניות

 

אופן הכנה:

מכניסים את השמרים לתוך קערה.

בסיר, לחמם את החלב, חמאה, פתיתי תפוחי אדמה מלח וסוכר, לערבב עד שכמעט החמאה נמסה, (לא להרתיח) אם יש מדחום רצוי למדוד ולהגיע לטמפרטורה – 43 מעלות צלסיוז (שהתערובת תהיה פושרת לא חם מדי ולא קר).

בהדרגתיות להוסיף את תערובת החלב לשמרים ולערבב עד שהשמרים נמסים, להניח בצד בטמפרטורת החדר  ל – 15 דקות, להוסיף חצי כוס קמח לשמרים ולערבל עם מקצפה כשלוש דקות על מהירות בינונית -גבוהה, להפסיק את פעולת המקסר ובעזרת כף עץ מוסיפים עוד קמח  כמה קמח שנכנס (בשלב הזה, הבצק צריך להיות דביק מעט אבל לא מדי), להוציא את הבצק למשטח מקומח קלות וללוש כשש דקות לבצק רך וגמיש (במידת הצורך מוסיפים עוד קמח), זמן לישה כ 6 דקות, לעצב כדור ולהניח בקערה משומנת קלות כמו כן, לשמן מעט את הבצק, (רצוי עם ספריי חמאה או ספריי שמן), לכסות ולהתפיח כשעה עד שמכפיל את נפחו. בינתיים, לא חובה, אבל רצוי לגזור כ – 18 עיגולים או ריבועים מנייר אפייה, בהם נשתמש להתפחת הסופגניות מעליהם (עוזר לשלוף את הסופגניה לשמן מבלי להרוס את צורת הסופגניה).bombolini1

לאחר ההתפחה, מוציאים אוויר בלחיצת אגרוף ולהניח לבצק ל – 10 דקות על משטח מקומח קלות, לחלק את הבצק ל – 18 כדורים שווים בגודלם, (בערך בגודל של כדור פינג פונג) לעצב לכדורים יפים, לשמן את ריבועי או עיגולי נייר האפייה שגזרנו מבעוד מועד, (או לשמן נייר אפייה על תבנית), להניח כל כדור על נייר האפייה, לכסות בניילון רופף לא צמוד מדי, להניח להם לתפוח עוד כ – 20 דקות.

לחמם שמן לטיגון עמוק בערך כ – שלוש כוסות שמן (תלוי בסיר) השמן צריך להיות בטמפרטורה של 180 מעלות לטגן כ – 3-4 דקות עד הזהבה משני הצדדים, רצוי מדי פעם להנמיך את הגז ולשמור על הטמפרטורה, על מנת שהשמן לא יהיה חם מדי.

טיפ: להכניס חתיכת גזר לשמן, זה ימנע מהשמן להשחיר.

להוציא את הסופגניות לנייר סופג, לצנן מעט ולהזריק שוקולד נוטלה לתוך הסופגניה, להניח על צלחת הגשה ולקשט באבקת סוכר ובאבקת קקאו.

 

טיפ: רצוי להתפיח את הסופגניות על ריבועי או עיגולי נייר אפייה, יותר קל יהיה להכניס את הסופגניה לשמן מבלי להרוס את צורתה.

אפשר לרדד את הבצק (לא דק) ולקרוץ עיגולים כמו שעושים סופגניות רק יותר קטנים.

Translate »